Monday 20 August 2012

BUANG Sampah Melalui Kenderaan Di Jalan Raya

Korang pernah terserempak tak dengan adegan seperti tajuk kat atas? Kalau betul nak bersopan santun di jalan raya, jauhkan kan la diri sendiri atau keluarga korang daripada buat perkara tu.. Banyak benda boleh berlaku berpunca daripada perkara tu.. Jalan raya sah-sah kotor kan.. Camne kalau tibe2 sampah yang korang buang terkena pada cermin kereta belakang? Or, bayangkan korang buang air teh susu dalam plastik then terkena cermin kereta belakang..

Pernah terserempak dengan aku adegan lori dan kereta.. Pemandu lori tu buang plastik air teh or nescafe susu then jatuh ke cermin depan kereta bekakang lori.. Giler r.. Cuba korang bayangkan camne keadaan orang dalam kete tu.. Sib baik kete aku di belakang kete mangsa tu.. Tempias sikit-sikit je la..

Ape2 pun, fikir lah panjang2 sebelum membuat ape2 tindakan.. Mungkin tindakan anda itu akan menyusahkan orang lain.. Fikir fikirkan.. Assalamualaikum n Selamat Hari Raya..

p/s : MOOD nak membebel!

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

  1. biasalah tu... nak bersih di dalam, di luar tak peduli... ;)

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya :)

    Jemput Baca/Komen .

    http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/08/selamat-hari-raya-aidilfitri.html

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa komen yang ditinggalkan oleh pembaca / pengunjung. Semua komen adalah di bawah tanggungjawab mereka. Sila gunakan bahasa yang sopan. Terima kasih.